Alla inlägg under september 2007

Av Jennie Jönsson - 28 september 2007 10:56

Då var man i Stockholm då. Shopping och trevligt sällskap i helgen. Skönt.

Precis vad jag behöver...ser ju tydligen sliten ut. Varför kommentera om man inte kan skriva sitt namn? Ska jag behöva detta varje månad? Nej tack!


Fick som uppgift att knäppa lite kort..ska se om jag hittar ngn som ställer upp. Jag måste hitta ngn som ställer upp, annars vågar jag nog inte komma hem igen..eller?


Nej, nu ska jag betala lite räkningar innan Lina kommer hem. Då blir det shopping =)

//J.

Jag

Av Jennie Jönsson - 24 september 2007 19:09

Orkar verkligen inte just nu...

Av Jennie Jönsson - 22 september 2007 15:28

Kan man lugnt säga att jag är. Är det sommarens alla helger som satt spår?

Jag vet inte. Tog mig aldrig på jobbet i torsdag, mådde inge vidare. Släpade mig till soffan och låg där framför Vänner. Myrr och Yas kom förbi och underhöll lite, for och Yas kom tillbaka med fika. Jag var väl tvungen att få ngt i mig tyckte hon. Pratade ihjäl lite tid och sen for hon igen. Hann vila en stund till innan Rami kom och därefter Maria med barn, sen Monica. Fullt hus. Varför kommer det aldrig folk när man är pigg och fräsch? Sist men inte minst kom mamma och fikade lite innan det var dags att träffa John B.


Fredagen trodde jag att jag var frisk..nästan. Åkte på jobbet och insåg att jag inte alls var det. Hem till mammas soffa efter två timmar. Där slocknade jag igen. Vakna upp till maten..fick i min hur mkt som helst. Hockey därefter, var tvungen att kolla på när systrarna spelade. Oavgjort. Bra där!


Hem till mamma igen på kaffe och lite tvtittning, sen hem i säng.

Piggare idag. Promenad tillbaka till mamma och pappa, upp till ulvkälla för lite kaffe hos Angelica, Lukas och Leon. Hem och nu sitter jag här.

Hoppas hockeyn går bra idag, hade varit kul att se men det blir i okt. på hemmaplan, där det är som bäst. Middag med fam. Ekelund ikväll.


Annars sker det inte så mkt. Jag är trött och vill ha semester, men det står inte på. Bara ett par dagar kvar nu, sen åker jag till Lina för lite shopping!


Kanske skulle ha gjort ett ryck av någe slag innan det är dags att göra sig klar för att gå på middagen då. Ha en trevlig lördag!


/J.

En

Av Jennie Jönsson - 18 september 2007 16:21

Underbar tanke..jag skulle vilja tänka en underbar tanke..idag.


Sitter fortfarande och funderar på om jag ska ha dendär västen eller inte. Kanske ska skippa den och köpa fler par skor i huvudstaden istället. Miljonär kanske inte skulle sitta fel heller, får se imorgon. Det är onsdag då. Och det är inte bara det som händer då inte. Grey´s A börjar igen. Jag ska ut och gå en sväng, kanske behöver en ordbok med mig ;)


Jaja, det är inte många dagar kvar nu. Lite mkt ångest kommer smygandes. Varför kryllar det inte av högavlönade jobb i denna byj*el som bara skriker efter folk? Tänk vad mkt bättre allt skulle vara då. Eller iaf lite..


Nej jag måste äta nu, lunchen hamnade inte där den skulle idag. Uch jag är verkligen inte inne i en köttfärssåsperiod..måste bli bättre på detdär.


Får se om det hinns skriva ngt mera idag eller inte, det ska ju vara ngt stopp senare ikväll informerades det om. Löser sig nog. 


//J.

Av Jennie Jönsson - 17 september 2007 23:28

Nya äventyr. Är det inte så?


I helgen har det tittats på film, druckits vin, spelats tvspel, tittats på hockey, druckits glögg, ätits mat, tittats på film igen och städats.

Fick kanske med allt i snabba drag. Orkar inte gå djupare än så. Djup var jag igår. Så det räckte för ett år framöver skulle jag tro. Men jag spelade.


Kom nya kläder på jobbet idag..igen. Det är så jobbigt. Den där lilla jävla kärringen på vänster axel skriker KÖÖÖÖP, medans jag försöker att låta bli. Hur gick det? Jo jag lånade med kläderna hem för att prova och fundera. Jag försöker intala mig själv att jag inte behöver dem. Men hur lätt är det ? Jävla kärring. Kapa min axel någon? Snälla? Eller ge mer mera lön!


Jaja, har iaf fått min stjärtdos nu, måndagsfika i Rosa. Kaffe och bulle. Perfekt, vi som aldrig äter ngt onyttigt annars;) Måste sluta med det..nu.

Nej jag är inte bitter.. bara matt. Vissa gör mig heeelt galen i pannan. Totalt osammanhängande blir det också känner jag, men det spelar inte någon större roll idag. Konstig dag ändå. På många sätt.


Nej nu ska jag krypa ner i min renbäddade säng och invänta J.B


*Om jag vet att jag inte kan få det jag vill ha, varför kan jag inte sluta vilja?*


//J.


"Jag vill bara fråga om du vill gå ut med mig nån gång?" Ha Ha Ha..


Av Jennie Jönsson - 16 september 2007 12:02

Det snöar !!

Av Jennie Jönsson - 14 september 2007 15:19

Får du inte gnälla om att det inte kommer ngt nytt...här kommer det.

Jag har jobbat sedan imorse och inte haft tillgång till ngn data..eller ingen tid till att sitta vid den det kanske det heter. Du har tur du. Jag kan ta ditt jobb kanske ;) Verkar ha huuur mkt tid som helst.. haha.


Var iaf på Folkets Hus igår på Brundin. Skrattkramp i käkarna och ont i magen innan kvällen var slut. Trist bara att inte allt går som man vill.

Sen ska det bli skönt att sluta jobba..Det har blivit lite för mkt av det goda nu och jag känner att en semester är välbehövlig.


Filmkväll med S idag. Imorgon blir det nog lite hockeytittning med C och S, skönt att det drar igång igen. Bara att ladda upp med glögg nu inför jultiderna. Hoppas på ett jobb så man kan vara på hemmaplan bara.  


Ska piska lite ungar nu.. hörs !


/J.

Av Jennie Jönsson - 13 september 2007 11:57

Ja om man nu kan kalla det för ledig, det vet jag inte.

Jag tvättar och fixar och donar. Funderar på vad jag ska ha på mig ikväll när vi ska ut med jobbet. Tydligen har jag en massa kläder i mina garderober, men saken är den att det är kläder som jag har varje dag i jobbet. Inte så kul att ha dem när man väl skall ut med jobbet kanske. Uscha, jag vet inte. Måste hem och klura lite till. Hänga in lite kläder i torkskåpet så jag har lite fler valmöjligheter till kvällen också. Kommer antagligen se ut som ett bombnedslag hemma innan jag är klar, precis som det brukar.


Dags att fortsätta vara ledig!


/J.

Ovido - Quiz & Flashcards