Alla inlägg under oktober 2007

...

Av Jennie Jönsson - 31 oktober 2007 12:53

Allt är bara toppen just nu, imorgon kommer min telefon samt att allvaret börjar imorgon. Det känns lite nervöst men det kommer nog att gå bra.


Ingen fantasi till att skriva heller.. vet inte om vad jag ska skriva. Det händer inte så mkt förutom att jag sitter på en massa utbildningar hela dagarna just nu. När man väl kommer hem är man som bomull i skallen.


Påhälsning på jobbet får man också, trevligt trevligt! Och tack men nej tack till citronkakan, den får du äta själv;)


Utbildning snart igen..hinner knappt sitta här. 


//J.

Av Jennie Jönsson - 28 oktober 2007 17:19

Är det söndag. Imorgon börjar allvaret igen. Måndagmorgon är aldrig kul. Jag har svårt för att  kliva upp och det tar tid innan jag vaknar i helt..


Helgen..Lördagen var det svegsrunda och lunchning på kondis innan vi knatade hemöver och värmde på glöggen. På med alla kläder och iväg med Anna och Mickan mot ishallen, där väntade Sussi och Maria..

Glöggen tog slut och sveg vann. Bra gjort killar !


Hemgång, in i duchen, ut och gör klart det sista. På med rocken och så var det middag med ovanstående + Helena. Trevligt Trevligt. Som alltid skall det spelas spel..minttun kom fram och #21 kom förbi på en =) Stackars kille, ensam med 5 tjejer som snackade massa snusk och tok.. En efter en droppade dem av och kvar blev jag och Anna som backade på taco och öl i soffan innan det var godnatt...slitsamt värre.


Frukost i soffan till 6 and the city. Anna gick hemöver och jag somnade om igen. Upp, på med kläder och invänta Mickan. Iväg för att möta upp Anna på hockeyn..tur det finns tuggummi dagen efter kvällen före;)

Sveg vann även denna match, skönt skönt. Bra gjort igen !


Nu är det middag med familjen+1 sen är det hemgång för diskning av gårdagen som det verkar.. sen kommer nog John Blund och hälsar på mig och min förkylning. Veckan har ett tajt schema och jag hoppas verkligen att allt går i lås. Viktigast är torsdagen !


På återseende !


// J.

Av Jennie Jönsson - 26 oktober 2007 18:45

Yes, nu har jag gjort helg. Ätit mat med familjen och nu är det väl bara hemgång som gäller. Måste städa upp lite och förbereda morgondagen. Förhoppningsvis sover jag längre än 6,45 imorn, det behöver jag nu.


Måste bara säga att min vecka har varit över förväntan och det är jag glad för, ser fram emot detta nu. Det trodde jag aldrig. Men att vara med från start på något kan bli riktigt intressant. Intressant och nervöst.


Ser även fram emot imorgonkväll. Svart och Rött. Dags att ladda kameran med nya batt som det känns, detta skall dokumenteras. Mer om det sen.


Torsdag kommer förmodligen min nya lur, faan va nice. Känns på ngt sätt som om jag har lite medvind, lite flyt. Det går bra nu. På alla sätt nästan. Vissa saker uteblir fortfarande men det kan jag leva med, tänker inte hänga läpp för de. Det är slut på det nu, bara att rycka upp sig !


Nej nu ska jag ta en sväng förbi godisskålen och sen ska jag hemöver. 


Trevlig Helg /J.


"I Still Haven't Found What I'm Looking For..."


Av Jennie Jönsson - 26 oktober 2007 12:53

Känner att jag kanske inte är världens snabbaste just nu men jag har lite att stå i. Det är inte bara att börja ett nytt jobb. Det är utbildningar hit och utbildningar dit. Det är snart fullt i hjärnkontoret måste jag säga.


Nu har jag snott en dator för att stimulera mitt behov..eller nå. Förhoppningsvis får jag en egen snart, annars kommer det bli svårt..


I helgen blir det middag med pumorna, hockeyx2 och glögg på det. Skoternsdag är det ju också, det ska jag klämma in på ett hörn.


Nej nu ska jag gräva ner mig i konsumentköplagen lite igen.


//J.

Av Jennie Jönsson - 22 oktober 2007 16:46

Imorgon är det dags att ta sig själv i kragen och börja arbeta igen. Känns riktigt skönt om jag får säga det själv. Sen att vissa varit lite skeptiska gör mig bara mera sugen att visa att jag kan. Jag kan om jag vill. Så det så !


Uppe med tuppen för att styra upp tillvaron imorse och därefter en promenad till mamma för lite kaffe med Anna som också hittade dit. Ut på Sveg för att titta i lite affärer, vi som har så många;) Konstaterade iaf att jag har krympt mina fötter om det är möjligt vid 24 års ålder?


Nu blir det middag med familjen och sen hemöver för att välja kläder till morgondagen. Känner jag migsjälv rätt så kommer det att ta ett tag och jag börjar tidigt imorgon. Eller tidigt var väl att ta i, men har man varit "mellan två jobb" så tar man lätt sovmorgon. Ja det gör man..


// J.


Av Jennie Jönsson - 21 oktober 2007 15:28

Du förstör mig rakt igenom..och det finns inget jag kan göra åt det.

Av Jennie Jönsson - 21 oktober 2007 14:38

Då var vi tillbaka på sista dagen denna vecka då. Skapligt.


Vad har Miss J gjort egentligen?


Fredagen..såklart hockey. Jag och Maria planerade att dricka glögg och när det inte fanns ngn termos i hela lägenheten tog vi med en spritflaska istället. Detta för att kunna spetsa lättglöggen dem säljer på hallen. Laddade och törstiga började vi fundera på varför det inte smakade sprit, varför det inte ens luktade sprit..kan det vara så att ngn spätt ut spriten med vatten och ställt tillbaka flaskan i skåpet?

Tur att Linda och Hanna bunkrat upp med kaffe och punch som dem delade med sig av..detta endast för att hålla värmen;)


Matchen var bra, men vi förlorade och frusna knatade vi hemöver för att värma på glöggen som var termoslös hemma. Mumma så göttans det var!

Planering av resa och annat tok tickade klockan iväg och jag gick hem.


Upp på lördagen, frukost och sen kom Puman och hämtade mig för fika i Rosa, dollarbesök och därefter två omgångar Back Gammon+vin med Maria. Hem för en uppfräschning och iväg på middagsbjudning.


Fördrink och trevligt sällskap, blev till vinprovning och superb middag. Efterrätt och dansmattor, mera alkohol och sällskap. Smsterror och sällskapsspel..lite cider och främmande. Minttun tittade fram och till min förvåning nekade jag mig inte hes till en smutt eller två. Me like..


Runt 3,30 snåret knackade John Blund på axeln och tyckte vi skulle gå hemöver så det var bara att lyda..bums i säng. Utan Anna dock;)

Idag känns det att man lever.. jag har fikat med Josse som är hemma på snabbvisit i byn och nu sitter jag halvt på ryggen hos familjen..


Ja, jag har inget så mkt mera att säga än att jag har haft en TOPPENHELG! Jag har allt jag behöver. Jag har mina vänner. Jag har min familj. Jag lever. Bättre finns inte. Det ska ni veta, puss på er !


//J.

Av Jennie Jönsson - 19 oktober 2007 12:28

Verkar som om det råder oklarheter kring gårdagen så jag vill skriva svart på vitt att kondomerna endast användes till bus på avgasrör och inget annat.

Så nu fick jag det sagt också !


Är för tillfället och hälsar på min saknade vän Anna. Som plus fick jag träffa lilla Liza, en ypperligt söt liten 9 veckors vit älghund. Får man ta med henne hem tro ? Vore trevligt med lite sällskap i soffan om kvällarna ;)


Hockey ikväll, så det så.


STORT grattis till Carro också på sin födelsedag !!


/J.

Skapa flashcards