Alla inlägg under juli 2008

Av Jennie Jönsson - 23 juli 2008 13:00

Semestern är över. Jag är inne på min tredje dag på jobbet. Imorgon är jag ledig igen, likaså fredag. Morgondagen kommer tillbringas på Sjukhuset i Östersund, skall dit med mitt knä igen. Fredagen blir det nog Fäviken med Herrn och ngr till. Kul !


Under semestern så har jag mest tagit det lugnt, haft hand om Buck. Vi har promenerat med Anna och deras Liza, vi har vart i Glöte på semester. Öl och kortspel. Buck har tappat en tand, sprungit runt hemma dragandes i Minttus svans. Hjälpte mamma och systrar med Poolen som de köpt. Vi fyllde den, tömde den, flyttade den och fyllde den igen. Ett dopp blev det, i 15.5 grads vatten. Inte att rekomendera. Sen stundade Häddalsyran också. Packade in oss i bilden och for på fredag eftermiddag. Grillade, spelade kubb och drack öl. Bror med Hjärta kom upp och gjorde oss sällskap och vi hade en riktigt rolig kväll/natt. Lördagen var det hundutställning i Hede. Det var nog med nöd och näppe man kom upp kl 7 på morgonen. Kul att det tog precis hela dagen sen. Daniel och Buck var först ut, Jens och Zako sist. Härligt ! Men båda vann deras klasser, vet inte om det var för att de var ensamma i dessa eller inte=) Sen tillbaka till Häddal, powernap ngn timme och sen ett tappert försök att hitta suget igen. Ner på området för lite karusellåkning och spel/pilkastning för att jag ville ha min nalle. Och den fick jag, tack goding för den. Ett grillben senare knatade han och jag hem..tråkiga som vi var;) men mysigt...trots allt spring. Söndagen hem och säga hej till delar av släkten som var på besök och sen var det bara slappning resten av min sista semesterdag. Han for på jobb på måndagmorgon och jag klev upp för att återigen jobba. Här sitter jag nu. Halva dagen kvar sen så..


Ja, det var nog allt just nu.

Av Jennie Jönsson - 14 juli 2008 13:34

Yes, det är semestertorka här men jag lever och återkommer.

Av Jennie Jönsson - 6 juli 2008 19:36

Yes, nu äntligen är den här..den jag har väntat på. Har inte hunnit med ngn uppdatering heller såg jag. Antagligen mkt att göra ett tag samt att Herrn har ju med sig min dator på veckorna, vilket gör det hela lite svårt. Men jag försöker väl nu då..Men vad har hänt sen sist ?


Han kom hem med en grill som vi var tvungen att inviga förra helgen.. plockade med mig mina utmöbler från mamma och satte dem på balkongen och så satt vi där och åt...tills regnet kom och det var dags att gå in.


Sista arbetsveckan..riktigt segt att veta att man slutar på fredagen..


Anna och jag lagade god mat och drack vin på måndagen. På onsdagen fick vi sällskap av Sussi så vi spelade lite spel och drack öl på Balkongen. Torsdagen skulle Herrn ut och ta en öl, kom hem vid 5 på morgonen och luktade lagomt gott, kändes som om jag vart ute när jag klev upp och gick på jobbet 2.5 timme senare. Fredagen kom, min sista arbetsdag på 2 veckor.. vi grillade på ballen och tog en öl. Han blev hemma hela kvällen, vi drack ngn öl och tittade lite på film. Mysigt. Sovmorgon på lördagen innan Hanna, Rickard och Molly kom och hämtade oss för 1-års kalas..och 1åringens mamma som även hon fyllde år, GRATTIS MIN VÄN!

Riktigt trevligt kalas där killarna drack öl och tjejerna saft..=) Satt ute i solen och njöt för fulla muggar tills Hyresvärden ringde och frågade om jag hade katten ute på gräsmattan...


"-Nej det hoppas jag inte, för jag är inte hemma"


Åkte iaf hem för att kolla, klev ur bilen och mkt riktigt.. där var hon. Min lilla Minttu hade hopppat ut och kom så glatt springades mot mig. Kollade så att hon var hel och kry, pussade lite på henne och for tillbaka. Hjälpte Molly att äta lite godis innan vi for hem igen för en dusch, släppte av Daniel på 50års kalas och for hem till djuren. Intog soffläge framför Dagboken och sen var det godnatt igen. 8 imorse ringde D för att sen krypa ner med mig tills de plinagade på dörren. Micke och Mia stod för påhälsningen. Lämnade iväg Buck på VVG och vi for till Nyan för frukost/lunch. Riktigt fint har det blivit där, kul !


Handla och sen hem till VVG för kaffe och hundhämtning.. nu är de i skogen och sniffar mossa medans jag försöker hänga tvätten, vilket går riktigt bra medans jag sitter framför denna dator. Kanske ska ta tag i det så slipper jag göra det sen när det är filmsoffan som gäller. Kanske dammsuga lite också..


Jaja, på återseende../J.

Ovido - Quiz & Flashcards