Alla inlägg under oktober 2008

Av Jennie Jönsson - 30 oktober 2008 19:08

Har blivit utmanad av Ida: http://idaekelund.bloggagratis.se/

Reglerna är följande:

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.

* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg


*PIppi på pannband.

*Måste kolla spisen minst 4 ggr innan jag går hemifrån.

*Daniels fötter är de enda fötterna jag tar i förutom mina egna. (fotfobi, men varför jag tar i hans är en gåta...olöst sådan.)

*Jag är ihopskruvad med 2 st skruvar.

*På Konditoriet äter jag en Räkmacka utan ägg och glägg. ((Detta pga äggallergi.))

*Jag ska flytta...;)

*Sista men inte minst. Jag HATAR utmaningar men nu är det gjort. Så nu är det er tur....


Jag utmanar i min tur:


Anna

Sussi

Veronica

SysterYster

Annelie

Helene

Kicki


Vidare uppdatering kommer senare, jag ska dricka en kall med min saknade och älskade vän Anna som är hemma igen.


//J




Av Jennie Jönsson - 25 oktober 2008 22:47

Ja, imorgon är det slut på ledigheten igen, söndagsångesten kommer tidigt.


Tog ett par kalla med Herrn, Pytte och Snickarn på Nilsvallen igår. Var i skogen idag, kallt och blåsigt och helt älglöst. Jag ger snart upp. Lämnade iväg Daniel hos sin öldrickande vän och kraschlandade här med Buck liggandes på golvet. Lika trött båda två. Får se om det blir ngn skogstur imorgon eller inte. I vilket fall som helst så kommer Anna hem, så jävla roligt, har toksaknat henne. Det blir vin i veckan med andra ord;)


Neh, dags att borsta tänder och krypa ner..vänta på sällskapet mitt.


//J.

Av Jennie Jönsson - 23 oktober 2008 09:33

Torsdag. Veckans bästa dag. Han kommer hem. Ingen är gladare än mig.


05:22 ringde Pytte och väckte mig imorse, kvittrandes som en nykläckt fågelunge i örat på mig. Hon hotade med att ringa upp igen och kolla så jag var vaken innan jag lyckades få ur mig "dra åt helvete"  och masa mig ur sängen. På med kläderna, borstade tänderna och gick brorundan trots erbjudande om lift. Skapligt skönt att komma hem sen och ställa sig i duschen innan jobbet.


På tal om jobb, går kom Annelie förbi mig med en äggfri sockerkaka som hon gjort, tusen tack. Du är en ängel !  Har sparat en bit till 3kaffet;)


Nu ska jag jobba undan lite..


//J.



Av Jennie Jönsson - 21 oktober 2008 14:04

Jag och Pytte tog det säkra före det osäkra och valde kyckling idag.

Av Jennie Jönsson - 21 oktober 2008 11:10

Det är riktigt ensamt hemma, han har åkt tillbaka på jobbet nu efter att ha vart hemma en vecka.. I fredags hyrde vi film och gjorde tacos. Jonny kom förbi och njöt av massage i stolen. Daniel somnade i soffan, Jonny åkte hem och jag satt själv och kollade klart på filmen. Lördagmorgon tog jag på mig långkalsongerna och följde med ut i skogen. Lördagkväll var det kalas på värdshuset för hans farfar som fyllde 80 år. Blev en hyffsat tidigt kväll även då, söndagen var vi tillbaka i skogen. Har inte sett ngt denna helg heller, undrar exakt hur många timmar jag kommer att spendera i skogen innan älgen behagar visa sig..


Jag och "allavillhamigsyster" knatade brorundan igår. Det var på tok för längesen vi umgicks med varandra själva. Du är saknad och jag hoppas det går bra för dig idag, förväntar mig en uppdatering när du kommer hem.


Nej nu är orden slut, jag kan inte få ut mera. Lunch med Pytte snart.


//J


Av Jennie Jönsson - 20 oktober 2008 11:55

Är inte beredd att hålla med om det.. Jag har tappat uppdaeringsförmågan. Ska iväg på lunch med Stjärt och Pytte nu.. återkommer ang dethär med uppdatering.

Sms

Av Jennie Jönsson - 14 oktober 2008 14:55

Jag bad pappa om en tjänst idag, han skulle skriva ut en bild till mig hemma.

 Ett par timmar senare får jag ett sms:


Pappa: Nu är kortet klart

Jag: Tack så mkt =) Ska du fram på sveg nå?

Pappa: Ska på ishallen 19.00

Jag: Jaha, ingenting innan ?

Pappa: Nä,,,,slut på sms


Antar att det är samma sak som tack och hej?


Helgen har spenderats hos min moster med sambo i småland. Båda två fyller 40 år så det har firats med galej. Massa god mat, tårta, dryck och skratt i mängder. Tusen Tack för en trevlig helg! Lovar att det inte ska dröja 4 år innan jag kommer ner igen. Snart går det ju flyg också, kanon det.


Minttukatten har nu flyttat till mormor, hon ska provbo där ett par veckor så får vi se hur det går. Man kan ju hoppas att hon får ha sina samlingsvaser m.m i fred, annars kommer nog katten tillbaka lika snabbt som hon försvann.


Herrn är hemma och städar..så himla gulligt av honom. Fick även lunchen lagad idag och kaffe med kanelbulle innan det var dags att åka tillbaka på jobbet.

Han är världens bästa..


Jaja, måste jobba lite..

Av Jennie Jönsson - 6 oktober 2008 20:31

Ja, idag är ingen vanlig dag...för det är mammas födelsedag..


Världens Bästa Mamma Fyller År. Grattis Grattis!!!



Och grattis till mig själv som nu firar 1 vecka utan snus, och Anna som firar 5 veckor. Ett mindre grattis till Maria som FUSKADE idag, hon erkände iaf. Grattis till alla Jenny också som har namnsdag..(jag nästan)

Ovido - Quiz & Flashcards