Alla inlägg under maj 2009

Av Jennie Jönsson - 17 maj 2009 19:51

Söndag.


Igår tog jag, Anna och Maria en promenad i regnet för att uträtta lite ärenden och sen hem till soffan för att ta ett glas vin. Efter de, lite kortspel och sen en tur till bror för att plocka upp Rius som skulle övernatta. Sussi, jag och Maria åt middag ute i kvällsolen på balkongen innan det var dags för ESC, vi gav upp innan de var klart. Trötta allihopa.


Idag har det inte gjorts allt för mkt, jag har tvättat ett par maskiner tvätt och kört en diskmaskin. Var till mor och far på middag innan Anna kom för att säga hejdå, 3 veckor kvar innan hon kommer hem igen. Förhoppningsvis stannar hon hemma då, jag håller tummen superhårt!


Nej, dags att hänga sista maskinen för att sedan slappa i soffan.


Saknar mitt hjärta..

Av Jennie Jönsson - 13 maj 2009 09:59

Jo jag lever och jag kom tom ihåg inloggningen till denna sida. Jag har haft bloggvila ett tag och det är rätt skönt, speciellt när man inte kan sätta ord på allt och inte har så mkt att dela med sig av. Men lovade Stjärt att försöka skriva ner ngr rader..så..


Lägesrapporten nu är iaf magsjuka eller nått dylikt. Inge vidare alls. Sen i måndagskväll har jag fått i mig 4 skorpor och ett glas blåbärssoppa..


Vad har hunnits med då ?


Jag och Emma har ju våra onsdagar, så vi avslutade en arbetsdag med grillning på våran altan/balkong i kvälls-solen med rosévin och grillat älgkött innan Grey, perfekt dag!


Hmm.. Valborg, Familjen, jag och hjärtat firade faster som fyllde 60 år, träffade farbror med fru som jag inte gjort på flera år. En jätte trevlig dag i björnrike med grillning och kubbspel. Resten av den helgen spenderades i västanå, även där med kubbspel och grillning. Är det sommar nu?


Helgen som var hade vi teamfest med jobbet, trevligt gäng med underhållning och god mat. Söndagen gjordes inte många knop. Jag och resten av festkommiten städade på Gammel Gården efter lördagen, sen hem och kröp ner i sängen där världens bästa väntade. Hockey och mys innan han for på jobbet igen. Perfekt avslut på veckan!


Många bra nyheter denna vecka som gjort sjukdagarna lite lättare, det sker en heldel framöver och jag ser fram emot det =)


//Fortfarande snusfri

Ovido - Quiz & Flashcards