Alla inlägg under november 2007

Av Jennie Jönsson - 20 november 2007 08:44

Jisses så trött jag är idag. Skulle lätt kunna somna här och nu. Men så är det väl när man inte kan gå och lägga sig i tid på kvällarna/nätterna..Men jag klagar inte. Absolut inte. Önskar bara fler timmar på dygnet. Ja tack!


Tillbaka på jobbet med mina härliga kollegor.. Vi kan muntra upp dem flesta, vissa behöver det mer än andra och vi gör vårt bästa!


"Lika smidig som en gravid flodhäst i hänggyttja"


Träning ikväll, känner mig inte alls på topp. Vet inte om jag ska köra båda passen eller inte. Vore gött men orkar jag? Klarar mina skruvar det? Jag både vill och inte vill. Jävla lila kärring på vänster axel, har inte du tagit semester ännu? Gör det, det är dags nu !


Lördag blir det nog en sväng till V-dalen som det verkar. Pilotroll och påhälsning står på schemat..Fortfarande vit månad.. Jossan skall få sig ett litet besök, herrarna skall på kalas och då passar det bra att sällskapas dit.


Shit vad vissa får saker och ting att verkar vara ngt det inte är.. Hur lyckas man? Jag förstår inte. Helt galet, men jag kan inget säga heller, det är väl mest en tolkningsfråga. Jag vill inget. Så nu står det svart på vitt !


Åh, det börjar bli dags att tänka på julklappar också..vem ska få vad ?

När, var och hur ska jag ha tid att fixa detta? Kan man inte skippa det? Var och en köper sina egna saker och alla blir nöjda och glada..? Nej, min minsta syster skrek rätt ut när jag föreslog detta så vi kör på klappar.


Skulle kunna sitta och skriva hela dagen om en massa oviktiga och ointressanta saker men det vore ingen höjdare, illa nog redan nu.


/J.



Av Jennie Jönsson - 18 november 2007 16:58

Som alltid efter en helg. I helgen har det inte gjorts allt för mkt.

Middag med herrn och familjen på fredagen, igår fick man maten lagad hemma, film och bara slappning. Lite kartläsare för dem som tog till flaskan i helgen. Jag kan då räta på ryggen och stolt säga att jag fortfarande håller min vita månad. Däremot den 1/12 smäller det. Hockey och glögg.

Synd bara att inte Anna är hemma...men hon skulle kalas hos sig.


Har städat och tvättat hemma, skall äta och handla lite sen blir det soffan igen. Måndag imorgon och jag vet att jag kommer få massor att göra..


Våra tränarkläder har kommit..riktigt sköna! Tisdag blir det, frågan är ju om man skulle ha svingat lite klubba innan igen eller inte..kanske.


Det är mkt nu..men inte mer än jag klarar av, njuter av det. Det gör jag!


Loggar ut med ett leende på läpparna.."gkt".


// J.

Av Jennie Jönsson - 14 november 2007 19:16

Nu tackar jag för mig och går från jobbet. Tillbaka imorgon 8:00 !


//Bomullshuvud

Av Jennie Jönsson - 13 november 2007 12:23

Skall det svingas klubbor. Har lurat med mig Fröken Svart också.

Detta skall bli riktigt roligt, ser fram emot eftermiddagen.. dock inte hela, för det kommer bli en lååång kväll. Kommer inte att vara hemma förrän efter kl 22. ikväll. Men det är väl sånt man får ta skulle jag tro. Mitt val.


Annars så jobbar och sliter jag..med en bubblig känsla i magen.

Detdär lät kanske sämre än vad jag trodde att det skulle göra. Men ja, jag bubblar fortfarande, det är bara så det är.


// J.

Av Jennie Jönsson - 12 november 2007 13:24

Återigen. Usch, jag gillar inte denna veckodag. Man är sliten sedan helgen, det är långt till nästa helg och det är såklart en massa att göra på jobbet.


Fryser gör jag också, som faan. Så tack Molly för att du är sjuk så att mamma är hemma och tar hand om dig så jag får låna hennes filt. Ska ta med mig min filt imorgon ( om ngn påminner mig ). Raggsockar också!


Har funderingar över morgondagen. Ska jag eller ska jag inte ? Klart jag ska, ska bara först, måste hem till mamma och titta lite i mina kvarlämnade saker där, kanske hittar det jag letar efter.


Helgen har iaf varit lugn, vit och skön. Var på hockey i lördags, vi vann! Och jag drack inge alkohol alls, lättglögg som dem säljer på hyllan. That´s it !

Jag har en vit månad, inte en droppe förrän den 1 dec, trist att det är hemmamatch då förresten =) Glöggning !


Farsdag i helgen, Grattis igen pappsen. Tog med mig mitt sällskap och gick dit på middag. Trevlig trevligt.


Nej, dags att jobba lite igen kanske...


// J.

Av Jennie Jönsson - 9 november 2007 09:40

Det är mitt nu, bara mitt ! Och jag tänker suga i mig varje sekund..

Allt känns bara så jävla bra. Hela jag bubblar idag !


Sen vill jag bara påpeka, att vad du än säger och vad du än gör. Det spelar ingen roll för mig, du kommer inte åt mig. Så det så =)


Jobbar vidare lite nu.


/ J.





Av Jennie Jönsson - 8 november 2007 09:11

It must have been love but it’s over now. .

Av Jennie Jönsson - 8 november 2007 09:07

Dags för en liten uppdatering..


Fredagen var huvudet som bomull och jag somnade utan vaggning redan vid 21. Slog upp mina rådjursögon vid 10 morgonen efter, skapligt utvilad iaf.
Liten tripp till Strådalen för att hämta hem systeryster. Vidare hem för lite städning. Tove kom med pizza och det mystes lite. Vi började smått göra oss iordning för maskeraden, inväntade Ida och sedan bar det iväg på cykel i snön till Rosa Huset. Kalas kalas kalas.. alla var utklädda och det var riktigt trevligt. Bilder finns på soppan.com. Vidare till Herr J för lite sällskapspratning. Efter det var det dags att plocka upp syster
och knata hemöver. Sent för en nunna..som för övrigt blivit berusad.
Inte varje dag man ser en berusad nunna inte..


Slog upp ett par suddiga ögon på söndagen för att knata iväg på lite damhockey. Förlust. Vidare till mormor på middag och sen till Viken en sväng innan det var dags att träffa John Blund igen. Vi har en förhållande han och jag..Det känns tråkigt att lämna honom på morgonen för att gå till jobbet och jag saknar honom innan jag kommer hem igen.


Veckan började om att det jobbas på. Högen växer och det finns att göra om man säger så. Huvudet är fortfarande som bomull när man kommer hem på dagarna. Träningen sket sig i tisdags, mådde inte bra för fem öre och jag gick hem, känns trist när man sett fram emot det. Men det blir nya tag!


Snart är det helg igen, det ser jag fram emot. Ska få påhälsning och paket. Det ser jag verkligen fram emot =)


Jaja, nu kör vi igång igen, dags att gräva ner sig...


// J.


Ovido - Quiz & Flashcards