Alla inlägg den 17 december 2007

Av Jennie Jönsson - 17 december 2007 17:14

Nu har jag räknat lite.. och det är ca 78 timmar kvar. FY FAAN va skönt !

( detta är alltså 24 arbetstimmar innan du kommer, och det är 32 innan det är helg, och det är inte bara helg, det är jullov också, kanon ! )


Nu går jag hem...magen kurrar.  


// GKT

Av Jennie Jönsson - 17 december 2007 11:53

Just är jag stark..snusavslutning. Ja, nu är det så faktiskt. Jag försöker, jag biter ihop och under tiden räknar jag tyst för mig själv. Jag känner att tålamodet tryter, jag fryser och är allmänt sur. Men jag försöker...


I helgen då? Jo den har jag spenderat med Lillstjärt. Vi skulle bara dricka lite vin efter våra jobb på fredagen. Jotjena Jatack vad det blev.. Minttu, behöver jag säga mer än så ? Marie kom och gjorde oss sällskap. Flaskan tog slut och vi gick över på lite öl när Maria under en diskussion säger att hon inte haft mens på 5 år, bara fejkat. Gissa om hennes man gillade det? Haha, jag skrattade så jag höll på att dö. Och sen var det inte bara Johan som var full heller tror jag. Hemöver runt 2 snåret, vaknade upp vid 8 till 10 missade samtal från Herrn. Inte bara i Sveg som det rådde onykterhet.


Inge vidare pigg när jag väl vaknade, drack en öl i hopp om att må bättre, men icke. Ytterligare en öl under värmning av glöggen. Herrn saknades mig och det fick han nog höra både en och två gånger skulle jag tippa på. Han skickade även nå finfin bild under kvällen. Ner på hockey och vips var glöggen slut, tur att Nilsson fanns där med flaskan sin..tvifaan säger jag.


Iväg på middag hos Sussi. Kanongött verkligen, tusen tack ! Efter lite surrning och rödtjut så liftade vi bort till Rosa igen för tjejkväll... Ytterligare en Minttu åkte fram..strax före kl 24 konstaterade vi att Lillstjärt inte såg så pigg ut så hon fick upp på sjukan, vi andra hem.. Stupade i säng och vaknade upp på söndagen, domedagen som det kändes. Förflyttning till soffan, under förmiddagen hann jag med att lämna en dörr till snickeriet, tvätta en maskin tvätt, lämna ifrån mig en skruvmejsel och knata iväg till Jämtlandsgatan och Rosa Huset igen. Denna gång dracks det kaffe. Misslyckades med att sminka oss snygg..gav upp och gick ner.


Två vinster senare, en full/bakfull helg alltså en jävligt roligt helg, sitter jag på jobbet..förstår ingenting av vad jag gör eller säger, vill bara hem och krypa ner. Helst av allt skulle det vara torsdag. Då kommer saknad hem och ingen är gladare än mig för det. Räknar timmar snart..


Jaja, nu vore det kanske läge att få ngt gjort här..men vad göra?


// J.

Ovido - Quiz & Flashcards