Alla inlägg den 8 september 2008

Av Jennie Jönsson - 8 september 2008 16:54

Uppdateringsdags?


Har avverkat ett par dagar sedan sist. Jag for till sälen för att mysa lite och det var det värt vill jag lova. Helgen därefter var jag med Herrn, Matti, Helene och Jensa till Rönnvassla inför deras kommande jakt. Vi grillade och drack ngn kall, skrattade och eldade brasa.Helene och jag lämnade kvar dem på söndagen. Hem och jobbade i 4 dagar. I torsdags efter jobbet så packade jag väskan och for till Västanå för att vara med på jakten. Fläskfile med potatisgratäng när jag kom dit och sen var det litte kalas innan vi gjorde kväll. Upp tidigt på fredagmorgon för att sitta på pass med Daniel. Han vart nog mäkta imponerad över att jag verkligen kunde vara så pass tyst=) Tillbaka till Västanå på eftermiddagen, lite vila och sedan middag innan vi intog soffläge. Kl 22 var det nog godnatt på oss allihopa. Lördagen, upp i dimman..kallt var det också. På med kläder, packa ryggsäcken och iväg. Inte sett ngt på dessa dagar, trist men det kommer fler ggr. Söndagen var det slakt som gällde och sedan middag innan vi for tillbaka till Sveg. Jag tog en promenad med Buck medans Herrn styrade på med litte annat. Sen var det filmdags innan John B kom med sin sovsand. Imorse var de allt annat än lätt att kliva upp, dessutom känns det tomt nu när han åkt på jobb igen.


Jaja, kan iaf sammanfatta min första älgjakt som riktigt kul med trevligt sällskap, hoppas på fler ggr. Nu är det dags att gå hem och byta om..promenad med svägerskan hoppas jag.


//J

Ovido - Quiz & Flashcards