Alla inlägg den 22 september 2008

Av Jennie Jönsson - 22 september 2008 20:40

drygt en vecka sen igen nu.. jag är grym på dethär, eller så inte.


Det blev iaf älgjakt förra helgen, såg ingenting då heller. Sen kom måndagen och febern, gick hem från jobbet. Låg hela tisdagen också, trodde jag var frisk på onsdagen och gjorde 3 timmar drygt innan jag drog täcket över mig hemma igen. Liggsår nästan. Fredagen pallrade jag mig upp och iväg. Jobbade och for sedan hem och packade ihop lite kläder, hämtade Buck och for till Rönnvassla där Herrn med bror väntade. Resten av jägarna trillade in och det dracks ngn kall, eldades i spisen och det var allmänt gött. Upp tidigt på lördagen och ut i skogen, goväder blandat med regn på morgonen. Efter fikat var det riktigt skönt ute. Det fixades och donades lite på lördags eftermiddagen och sen kockade jag lite innan kortleken plockades fram. Var uppe ett par timmar för mkt. Jakt på söndagen igen, har fortfarande inte fått se ngn älg, men en massa spår som tyvärr inte räknas in i min deal. Verkar som om jag går back på den.. men skam den som ger sig! Söndagkväll spenderades med mys i soffan och påhälsning hos J som hämtat hem två små hundvalpar. Sen hem och varva ner, skicka herrn på jobb och surra lite skit med syster + pojkvän.


Måndag idag igen, segt med måndagar..


Till helgen bär de av mot Åre iaf. Zipline och Åre Höstmarknad. Kommer nog bli väldans trevligt, är bara lite nervös över att glida ner för Åreskutan iklädd en sele, har ju för mig att jag inte är så förtjust i höga höjder...och 90 meter låter rätt högt i mina öron iaf, än i era?


Nej, nu skulle jag ha hittat på nå tok att ge moster med sambo på deras stundande födelsedagar..sen förbi min hjärtestjärt på kaffe innan det är dags att klubba ner sig själv för dagens date med John B.


//J

Ovido - Quiz & Flashcards