Alla inlägg under februari 2008

Av Jennie Jönsson - 21 februari 2008 17:20

Så jävla skönt. Äntligen torsdag. Jippie !!


Snart slutar jag och då ska jag springa hem och mysa en massa innan jag gör något annat. Sen mat, hämta skoter (?) och iväg på smörgåstårta. Kalasandet börjar redan idag som det verkar. Imorgon är jag ledig och det känns göttans kan jag meddela. Allt är på topp nu och det är tack vare D.


Tänkte uppdatera ang gårdagen men eftersom Kicki sa att det var okej att vänta så får alla andra också göra det. Jag ska jobba klart nu bara.. och det är inte på låtsas utan helt på riktigt med ljug och allt.


//J. 


Av Jennie Jönsson - 19 februari 2008 17:04

Yes, jag fick ledigt på fredag. Så himla skönt !!! Det ska fixas och donas samt firas födelsedag. Tårta på säng blir det för herrn som det verkar;)


Imorgon är det östersund som gäller. Ortopedbesök. På tiden. Skönt.


Det kommer mera sen...antagligen.


JAG SAKNAR HERRN SÅ IN I..... 


/ J.


Av Jennie Jönsson - 18 februari 2008 12:30

Som alltid efter söndag. Har haft en toppenhelg. Synd att det går så fort bara. Känns som om de skulle kunna ha en dag till under helgen och en dag kortare på veckorna. Det skulle verkligen uppskattas !


Fredagen efter jobbet tog jag och herrn middag på Knuten och sedan for vi till Delsbo för att hämta lite saker. Hem och sova för att sedan kliva upp tidigt på lördagen. VM i Östersund var det som gällde. Jörgen som pilot och jag, Herrn, Sanra och Magnus som fyllisar eller vad man nu ska kalla det=) Varm choklad och minttu varvat med öl, afterski i öltältet och massa skratt. Hemresan bestod av  Donken innan vi somnade som utslagna hjältar i baksätet på bilen. Hemma vid 22, kvällsfika och godnatt. Sovmorgon på söndagen och sen massa mys. Middag på äggarv. och sedan kaffe hos mormor som fyllt år. Mera mys och sen for han iväg på jobb igen. Jag avskyr söndagar, det är inge vidare alls när han måste åka. Jag saknar honom !!


Men snart är det helg igen. Eller iaf torsdag, det ser jag fram emot.


Måste väl jobba lite kanske..? Kanske kan slänga in lite kort och citat sedan helgen sen, om jag hinner med det..


/J.

Av Jennie Jönsson - 15 februari 2008 08:11

Jag har ont i ryggen. Precis vid skuldrorna. Det hugger till när jag andas och jag har svårt att röra mig. Men det finns dem som har det värre.


Igår när jag kom hem var det fullt upp med skruvning. Herrn och hans bror var där och skruvade ihop sängramen, sängbord samt 2 st byråer. Lillmissen njöt för fulla muggar bland kartonger och frigolit. Jag fick kökstjänst, lagade middag och fixade. Åt och gjorde klart det sista. Sen fick jag mysas =)


Som jag har längtat efter denna människa !


Kändes tungt att kliva upp och låta honom ligga kvar imorse men jag ska hem och mysas igen när jag slutar så det så! Sen skulle vi ngn stans ? Imorgon bär det iaf av mot Östersund på VM. Sova på söndag?


/J.

Av Jennie Jönsson - 14 februari 2008 08:07




Idag är dagen. Alla Hjärtans Dag.


Jag hoppas att alla mina nära och kära vet att de ligger mig varmt om hjärtat. Älskar er.


/ J.

Av Jennie Jönsson - 13 februari 2008 08:32

Hur mkt ska man behöva stå ut med ? Jag sitter bara och stör mig på detta hela tiden och jag kan inte heller bara släppa det och skita i´t. Jag gnäller till dem som står mig när och jag lider med er, förlåt. Känner mig som en riktig bitterfitta för tillfället ! Men det är inte så egentligen, eller jo lite.


Igår tackade jag ja till erbjudandet med herrn på lördag. Tvekade nog aldrig men jag är väl bara lite velig eller nått=) Ska bli riktigt roligt iaf. Ser fram emot det och jag längtar mer än någonsin tills imorgon. Mysas ska det !


Missen..min misse. Vad ska jag göra ?


/ J.

Av Jennie Jönsson - 12 februari 2008 10:11

STORT Grattis Till Kicki !!


Det är hennes dag idag och jag hoppas verkligen att den blir bra. Det är du värd gumman.


Står inte på förrän det är min tur nu.


Helgen var lugn. Jag och herrn bastade, åt middag och tog ngn öl på fredagen, lördagen var jag och Emma ute och gick. Sen var det hockey med en kall och därefter hem och inta soffläge. Jag och missen tittade på film och sen somnade jag. Vaknade runt 4 på morgonen av att ngn pratade.. öppnade sovrumsdörren och tittade ut, där låg herrn på golvet och pratade med katten. Inget får mig att bli brydd längre. Myste lite och tog en rejäl sovmorgon. Söndag hände det inte så mkt mera. Herrn for iväg på jobb.


Igår promenerades det med Kicki. Jag var trött arg och less efter jobbet så jag kände för frisk luft. Vi tog en brorunda i kylan av ren tjurighet och man frös skapligt om både lår och rumpa när man kom hem. Fick lite gjort ändå innan jag somnade. Dammsög, diskade, körde 2 maskiner tvätt, åt mat och somnade i hyfsad tid. Men är jag pigg idag ? Nej!


Får se vad det blir i helgen då..fick en förfrågan av herrn som jag överväger starkt. Hoppas iaf på fint väder och sol.


Saknar herrn så in i....snart torsdag!


/ J.




Av Jennie Jönsson - 9 februari 2008 12:05

Äntligen känner jag. Nu är det helg. Nu får man göra ingenting och man behöver inte ha dåligt samvete för det. MEN, det finns alltid ett men.. Jag har inte tid att göra igenting. Jag har diskat och plockat ihop, jag ska ut och gå nu med Emma som känner för att röra på sig lika som jag. Sen är det hockey och sen vet jag inte alls vad som händer, men jag vet att jag skulle kunna fortsätta städa, styra upp i garderober och så vidare. Nej nu har jag inte tid längre..


/J.

Ovido - Quiz & Flashcards