Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Uppdateringen..

Av Jennie Jönsson - 8 januari 2009 16:59

Jo, en uppdatering kanske. Snabb sammanfattning..


Gick ju på julledigt den 19/12. Herrn kom hem och under lördagen där körde vi det sista sakerna samt städade ur den gamla lägenheten och lämnade nyckeln. Packade upp, packade upp och packade upp i den nya för att sen på söndagen få soffan som var beställd. Vilken underbar möbel, vi hann med ett par kalla under kvällen med trevligt sällskap.


Måndagen..gjorde vi säkert samma sak..främmande på kvällen och även då ngn kall.


Tisdagen for jag och Pytteliten till sundsvall för lite shopping, hem igen och så tog jag med mig hjärtat och fam till Strådalen där det vankades 25 års kalas. Mycket trevligt.


Julaftonsmorgon då..sov vi lite längre, fikade och bytte julklappar. Sen hem till VVG för julmiddag och klappöppning. efter det vidare till Äggarvägen för lite surr innan hemmgång.


Juldagen, herrn stack tidigt för bandy. Vid lunchtid kom Sofie (som jag inte träffat på år och dar) ner, tog en kall och sällskapades av herrn som kom hem på någon form av vila innan hockeyn. Förbi bror+kärlek,  värmde på glöggen och knatade ner till ishallen..man kan inte missa en Hemvändarmatch med glögg inte! Köpte med oss pizza hem, duschade och inväntade resten av gänget. Vidare på folkan och sen hem och krasch i säng.


Annandagen var det jullunch hos mormor sen myskväll hemma.. Efter det har jag en händelselucka fram till måndagen (antar att vi bara va under de dagarna)


Måndagen dracks det vin och handlades inför nyår.

Tisdagen for vi till Rönnvassla för nyårsfirande. Hem igen på fredagen då vi hade middagsbjudning.


Lördagen var det 30års kalas på Folkan, god mat och dryck i trevligt sällskap. Min andra halva vart lite trött och somnade redan kl 22 så det var bara att lifta hem för nedbäddning.


Söndagen gjordes inte mycket, kallt var det också. Måndagen var det städning och påhälsning i Häddal, middag med min halva som ville dricka vin (ja, jag hade svårt att tro det själv).


Sen var det ju tillbaka till vardagen som gällde, kommer nog ta ett tag innan man har återhämtat sig efter all julledighet och kommit in i rutinerna igen..men men.


Jag har haft en toppensemester med mkt mys, vänner, god mat och dryck.


På återseende !

 
 
Ingen bild

plumbergirl

8 januari 2009 20:56

Jag älskar dig min Stjärt

 
Ingen bild

Jennie

9 januari 2009 09:23

Dito vännen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennie Jönsson - 14 januari 2010 16:11

Eftersom jag är kass på att uppdatera denna sida så byter jag adress. Det kanske blir roligare då? Finns numera på Min vardag   Kommer att ha kvar denna för att jag själv ska minnas ;) ...

Av Jennie Jönsson - 5 december 2009 13:34

Ja mycket har hänt sedan den 18 oktober när jag skrev sist.. November är slut och vi är inne på december, snart är det ett nytt år. Ett år som jag hoppas blir bättre för alla, att det verkligen vänder på alla sätt och vis.   Älskade mormor somnad...

Av Jennie Jönsson - 18 oktober 2009 10:57

  Vi ses i Nangijala Mormor.

Av Jennie Jönsson - 14 oktober 2009 10:05

Tycker att alla borde gå in och läsa om Våra hjältar idag.

Av Jennie Jönsson - 8 oktober 2009 13:44


Har visst förträngt denna sida igen.. Såhär ser det iaf ut just nu;   Bilden tagen för ca 2-3 veckor sedan.   Beräknat förlossningsdatum: 2009-11-03 Du är i vecka: 37 Du är i månad: 9 Antal dagar kvar till förlossningen: 26 Nerv...

Ovido - Quiz & Flashcards