Alla inlägg under augusti 2007

Av Jennie Jönsson - 12 augusti 2007 11:53

Vaknade av att äckelalarmet startade på telefonen. Frågade mig själv varför i hela helvete jag hade ställt det på en söndag. Jo, promenaddags med A. Morgonpromenad och sen frukost med pappa, som för övrigt snart har målat om hela deras hus. Inte illa. Det blir bra. Skillnad mot innan om inte annat.


Gårdagen var det fikadag. Skippade tv-spel för att dricka te och prata lite skit med L. Sen till J´s mamma för kaffe och därefter placerades jag framför spisen. Mormor och Pappa ville ha lite mat. Promenad med D och A. Sen var det filmtittning med damerna. Trevligt trevligt. Men konstigt nog nyktert. Kanske kan vara bra för kroppen att vila lite också.


Skulle nog ha städat upp lite hemma och startat en tvätt kanske. Blir väl en runda med D senare idag. Skall hämta upp henne hos mormor.  Middag med paps igen. Resten av fam kommer senare ikväll.


På återseende !


/J.

Av Jennie Jönsson - 10 augusti 2007 21:06

Och en vit sådan. Det kallas även uppladdning inför kommande helg. Helgen som jag skall tillbringa i stugan med mina damer. Om precis en vecka sitter vi nog mätta och lagomt runda under fötterna på verandan och tittar ut över älven. Fy satan vad jag längtar just nu ! En vecka. 7 dagar. Snart så.


Har legat med huvudvärk ett tag nu. Gick hem från jobbet igår och stupade i soffan. Förstår inte hur man kan ha så ont. Ont i en protes. (enl. vissa)

Jaja, idag är det iaf bättre. Har jobbat och sen bar det av till Lingon för att hälsa på J, L och I. Välkomna hem. Shit, hon är verkligen söt. Söt och liten.


Middag med pappa. Körning till Herrö för att sen ta en promenad med D. Duschning och filmtittning innan det lär bli en körning till.


Trevlig kväll !


/J.

Av Jennie Jönsson - 8 augusti 2007 15:27

Yes, det är precis vad jag äter just nu. Glassbåt direkt från glassbilen. Supermegagott !


Slutade lite tidigare från jobbet. Pyssla på lite hemma och sen ta en promenad är planen. Vi får se hu det går.


//J.

Av Jennie Jönsson - 7 augusti 2007 22:52

Varmt varmt..men man ska väl inte klaga. Det blir väl styggväder snart igen. Imorgon ryktas det om till och med. Synd. Jag slutar tidigt och är badsugen. Var iväg och badade igår med A och hennes systerbarn. Mysigt. Lite kallt i vattnet var det väl. Men Tildabus såg till att vi alla blev blöta genom att skrattandes skvätta ner oss. Fikade lite bullar och festis innan vi packade in oss i bilen och for hem igen. Promenad sen kvällsfika i köket mitt. Mys.


Fyllde på mitt teförrådet idag så nu får hösten komma. Sittaunderfiltenochmysakvällar med ljus ser vi fram emot.


Tillägg sedan helgen; Kvart i fyra visk


Kort sedan i helgen; Kommer nedan. Mitt batt tog slut i kameran. Rutinerat jag vet. Men det finns flera. Och fler blir det. 10 dagar kvar nu. Nedräkning och planering av packning har påbörjats. Kommer bli fördjävla roligt!

Klunsning om vem som kör dit, hur blir det då på hemvägen? Hämta oss?


Nu drar jag täcket över huvudet. Som om det skulle vara svalare där..


Gnatt/J.

Av Jennie Jönsson - 5 augusti 2007 22:57

Ännu en helg som tagit slut. Jag är också slut. Helt slut.

Det var storön. Det var kräftskiva. Det var singstar. Jag var onykter.


Fredagen var det 3-rätters hemma hos mor och far. Syster hade tagit på sig kockmössan och gjort ett strålande jobb. Tusen tack för en supermiddag! Helt fantastiskt gott. Bra gjort hjärtat. Efter det plockade K. upp mig för en kall öl och lite lättapåhjärtatprat på hennes altan. Sällskap av S. Efter alldeles för många öl raglade vi in på storön. Dans? Stötte på J. och sen var det fullt ös. Det dracks, det pratades och vi skrattade så tårarna nästan rann. Jag blev allt annat än nykter så jag ber om ursäkt för dansen. Det kan inte ha vart mer än dåligt. Haha. Hem och lagade mat. Trött och sov.


Upp alldeles för tidigt. Nyan för frulle och sen till J och P för kaffe. Hemöver igen för ett försök till vila. Upp i soffan under täcket. Ingen sömn. Lite mat och sen en dusch. Dags för nästa kalas. Precis som ifjol fyllde Maria år och det firades med kräftskiva. Ny fylla också. Dem hade dukat upp långbordet ute på vvg som senare flyttades in i garaget. Vi kunde inte hålla sakerna i styr när det blåste som aldrig förr ute. Vi åt och vi åt. Vi utökade skaran och det fortsatte ätas. Efter många timmar med hårt skal och tillbehör gav vi nog upp för att förflytta oss in till soffan för lite singstar och buzz. Några kom och några gick. Det tomma glaset fylldes på och klockan gick. Runt 3tiden kröp jag ner under mitt täcke. Trött och mycket nöjd.


Väckt av telefonen vid lunchtid. På med kläder och ut i solen. Lunchade med S och C ute i det fria. Handlade lite och gick tillbaka till vvg för lite slötittade på film. Ninas Kvällsbok. Finns ett ord. Pinsamt. Fortsatte med en film till och jag som är så lättskrämd stod väl upp i soffan under vissa stunder, för att sedan andra stunder ligga och titta mellan fingrarna.


Hemgång för klädbyte. Promenad och uppdatering av helgens bravader. Städade upp lite hemma och sen kom H och hälsade på. Tack för flaskan, precis vad jag behövde idag. Haha. Du får hjälpa till att tömma den sen.


Nu är det bara duschen och sängen kvar innan alarmhelvete drar igång och det är måndag igen. Nästa helg kommer jag att låsa in mig själv. Så ni vet.


 

J hälsar och jag säger godnatt. // J.

Av Jennie Jönsson - 3 augusti 2007 17:05

Det vankas middag. Syster har stått vid spisen halva dagen så detta ska bli intressant. Därefter blir det nog en liten påhälsning på Sand tror jag.


Återkommer/J.

Yes

Av Jennie Jönsson - 2 augusti 2007 22:00

En dag kvar, sen kliver man på helg igen. Det känns lägligt det. Ryktas om en kräftskiva. Vi vet väl alla hur det slutade ifjol? Och för ett par år sedan? Jaja, men en gång per år ska man väl klara iaf? Maria fyller trots allt år=)


Promenad ikväll och sen har vi sytt. Jag och Anna. Jag sydde och hon nålade och fixade allt annat som man tydligen bör göra. Jag kan inte. Lyckligtvis lyckades jag inte ha sönder något. Och det blev en kjol. Duktigt!


Rick ville ha en uppdatering men det finns nog inte så mkt att skriva om. Det han inte redan vet. Ja det vet nog ingen. Så det så.


Bortbjuden på middag imorgon. Älskade syster skickade mess idag och ska tydligen ta på kockmössan imorgon. Intressant. Hoppas på efterrätt;) 


15 dagar till avresa. Fy satan va skönt det skall bli. Ni anar inte. Uscha. Måste kanske jobba ihop en packlista av någon form. Eller vad tror ni?

1. Vin..

2. ?


I vilket fall så blir det ett år sedan på måndag. Tiden går fort. Mkt som har hunnit hända under den tiden. Mkt bra och mkt dåligt. Mest bra tror jag.


Kliver av här..


//J.

Ovido - Quiz & Flashcards