Alla inlägg under juni 2007

Av Jennie Jönsson - 14 juni 2007 22:57

Nog blev det en byrå allt. Inge sågande heller och det var ju bra med tanke på att jag inte har någon ännu. Det kanske kommer det oxå.


Termometern på min balle visar 3 grader, stämmer det verkligen? Kanske, med tanke på att det snöar på många håll i vårt län är det inte helt omöjligt. Vill inte ha snö. Helgen som va låg vi på stranden och nu får man leta fram långjarlingar. Är det på säkert? Ja!


Så satans skönt att det är fredag imorgon iaf. Jag är helt slut i kroppen och den skriker efter SOVMORGON. Inte van dessa tidiga promenader. Men det är riktigt skönt måste jag säga. Missade kvällsprommen ikväll, delso pga det dåliga vädret som man inte vill vara ute i och sen dels för att jag skaffat mig 5kronans skavsår på ena hälen. Aj ont! Tur mormor gav mig plåster.

Något annat som kommer göra ont är min tatuering. Var och pratade lite om vad som komma skall idag, snart börjar nedräkningen. Göttans!

Men är det så att mkt vill ha mer. Antagligen. Jag är då så iaf, på sant.


Mina kära päron har avslöjat att dem läser min blogg ibland så läser ni detta så ÄLSKAR jag er massor, ni är dem bästaste bästa! Vad vore jag utan er? Inget. Det är dagens ärligaste sanning av allt sant.


Nej det är väl kanske dags att vänta in J igen då. Tröttsand tack!


/ J.

Av Jennie Jönsson - 13 juni 2007 23:56

Ja, då var vi mitt i veckan igen då, snart helg. Perfekt !


Efter promenaden kom min älsklingsstjärt förbi på lite prat..mkt om lite. Fröken E och herr M hade varit en sväng till Ikea idag och med sig hem hade dem en kartong till mig. En tung sådan. Här skall skruvas tänkte jag. Lättare sagt än gjort när man för det första inte förstår beskrivningen. "Varför målade dem inte denhär vit för?" Och för det andra får leta skruvmejseln i hela lägenheten. Sen att klockan var strax efter 23 var väl för det tredje.


Men, jag hittade igen skruvsaken och vi gjorde så gott vi kunde, byrån (som det förhoppningsvis blir) är inte klar ännu. Kanske inte så smart av mig att ställa mig och spika (som man tydligen också ska göra för att få ihop den) vid denhär tiden på dygnet. Har en granne under mig. Sovande säkert.


Jaja, såhär ser det ut just nu. Hoppas på att kunna visa upp den färdig skruvad/spikad imorgon. Hoppas för guds skull att man inte måste såga och ha sig, jag äger inte en såg. Födelsedagpresenttips kanske? En såg tack!














Av Jennie Jönsson - 12 juni 2007 21:47

Kanske ska ta plita ner ngr rader. Finns dem som verkligen vill läsa..Som sagt tidigare så har det varit en superhelg. Massa roligheter.


Fredagen var familjerna iaf till Ljusdal. Syster tog studenten.

"Fyy faan va hon är bra" Jag var en väldigt stolt storasyster den dagen och samtidigt lite nostalgisk. För 5 år sedan var det vi. Grattis igen, jag är som skrivet, stolt över dig. Riktigt stolt. Du är den bästa!

Efter det vankades det såklart smörgåstårta, jordgubbstårta och en massa annat gott.. jag åt nog tills jag somnade för jag vaknade av att bror ville åka hem, jag hade tagit på mig pilotrollen. Körde runt lite på grabbarna och sen var det hem till sängen som gällde. Slitsamt ibland.

Lördagen var det ju som sagt bad, jetski, vattenskidor och solning. Efter det bjöd syster på studentmiddag hemma hos mor och far, ännu mera god mat, kan lätt behöva mina promenader efter detta;) Över till brudarna för att senare knata ner mot ön. En ramlösa och sen hem till sängen igen.

Söndagen var det sol och bad igen. Minsta syster gillade dock inte fiskarna i sjön under helgen och hennes förslag på att bli kvitt dem var att man först fångade in dem i nät, skar upp deras magar och lät dem dö i solen.. 

Hon var verkligen gravallvarlig när hon berättade detta för oss. Söt tjej.


Vips så är det tisdagkväll och jag har precis varit ute och gått. Takidas nya skiva i högtalarna, vindruvor som äts och det regnar för fullt ute.. kanske ska krypa upp i soffan och titta lite på film innan det är dags för J. att komma och strö sovsand i ögat på mig...ska bli skönt. Klockan står på 6.30 imorgon och jag hoppas verkligen inte att det regnar då. Vill inte det.


Bilder. Syster med pojken. Tove. Lina.


Trevlig kväll !


// J.





...

Av Jennie Jönsson - 12 juni 2007 00:00

Måste väl börja med att säga att Jörgens inlägg var nog det längsta i min bloggs lilla historia. Själv funderar jag på att göra ett kort med tanke på tiden på dygnet.


Med ben som står och folk som är helt påsättningslösa har vi haft en riktigt rolig helg med mkt sol och mkt bad. Jetski körning och vattenskidsåkning. Men vem var mellan vems ben och grävde egentligen? Och vem var hon som hamnade på bortamatch efter en kväll på ön? Det finns mkt att säga men svårt att sätta ord på det..kanske lika bra att låta resten vara osagt?!


Sista sprutet i röven idag, nu borde allt kännas bra men det gör förjävla ont måste jag säga..och där sätter jag nog . för idag faktiskt.


Sängen nu.


// J.

Av Jennie Jönsson - 11 juni 2007 23:56

 Tänkte låna Jennies blogg å berätta om en klockren helg med bra rock i Sölvesborg. Tvungen att blogga Myrras röv eftersom han har bloggat min... Åkte på onsdagen men tog oss inte fram förns på torsdag, bensinstopp och Mackans dåliga arbetstider. Torsdagen bjöd på Meat Loaf, Thin Lizzy och Heaven and Hell. Meat Loaf fick en övastruken geting i tiningen, han som skrev den artikeln måste varit blind och döv. Eller inte där alls.. Den gråhårige, lönnfeta legenden ger allt och sjunger som precis så bra som van väntat sig. Att han sen oxå slätar av snyggaste körsångerskan mitt i Anything For Love känns som rock för oss!

Thin lizzy däremot lever inte upp till förväntningarna, slätstruket. Jailbreak och Boys are back in town är ju härligt att ha hört men tyvärr, Phil Lynott är död. Bra ös vart det först när Heaven And Hell vid midnatt klev upp på scenen. Stod längst fram och for som tre vantar fram och tillbaka. Dio kan sjunga och Black Sabbath har varit med förr.

 

Fredagen gästades husvagnen av Lasse Olsson och Hans ”Majestät Runar” Lindberg. Lasse spelade gitarr för hela campingen, kunde inte så många låtar men minst 50 husvagnar fick höra ”Dra skinnet bakåt”. Tequila och öl drack mängder. En kille med en övningskörningsskylt på ryggen som det stod rövknullning på, följde efter Lasse på hans turne på campingen. Lasse fattade inte vad han var ute efter förns vi berättade för honom..... Kvällens konserter skulle vara White Lion, Hardcore Superstar och Aerosmith. White Lion missade vi men vi hörde iaf  When the children cry på håll, tror inte att vi missade så mycket. Lasse och Runars fel att det vart den sena ankomsten. Hardcore Superstar missade vi absolut inte. Spelningen var klockren och dem röjde från början till slut. Men ett podie som måste ha varit 15 meter långt rakt ut i publikhavet användes inte en enda gång. Vi förstod att Aerosmith hade sagt att dem inte fick gå där. Dåligt Rock And Roll att lyda det, tyckte vi. När Aerosmith öppnade med Love In An Elevator och Steven Tyler direkt sprang ut på podiet fattade iaf jag varför ingen i Hardcore vågade gå ut. Tyler hade förbjudit dem att gå ut. Konserten är den bästa jag sett. 80 tals klassikern Crying var bäst på hela helgen.

 

Lördagen Motörhead och Scorpions var det enda vi skulle få med oss från kvällen. Men Lemmy var trött och Motörhead var inte bra förns extranumret kördes och orginalgitarristen äntligen visade sig på scenen. Ace of space blev iaf lyckat för trötta hårdrockare. Scorpions behöver vi inte säga så mycket om, Myran gick hem efter 20 minuter, jag och kusin väntade ut Wind of Change innan vi gav upp för helgen. Scorpions har gjort nytt material vilket är synd när dem har så mycket gammalt som är så mycket bättre....

 

Tack för lånet Jennie !

 

// Jörgen

Sol

Av Jennie Jönsson - 10 juni 2007 23:36

Jag ska uppdatera, men nu ska jag ta en dusch och sen krypa ner under täcket. Det har varit en händelserik helg. Mer om det senare.. Gnatt/J.

Av Jennie Jönsson - 5 juni 2007 23:26

För en ca 30 minuter sedan skickade jag ett mess till stjärt och skrev att jag skulle gå och lägga mig, så hon behövde inte ringa upp. MEN. Jag sitter fortfarande kvar här. Och jag gör ingen nytta alls. Seg är nog ordet jag letar.


Sängen är inte bäddad ännu, men tvätten. Ja den har jag hängt. Men däremot har jag inte dragit igång torkskåpet så det lär få hänga ett tag. Lagade mat igår här hemma. La pannan i veck och undrade varför inte det kokade.. det var inte så att jag såg att ett av de kromade spislocken ändrat färg. Kan jag ha satt på fel platta ? Jo så var det. Jag är så bra. Sen sprakade och fräste det när jag slängde det i diskbaljan för att skölja med kallt vatten. Ibland undrar man ju vart det gick snett.


Om exakt 3 dagar tar min syster studenten och jag som planderat presenten i flera veckor har inte ens börjat. Vad sitter det i ???

Jag måste verkligen ta mig själv i kragen och skärpa till mig, dethär går inte.

Myggjävlar är det här inne oxå. Nu kommer inte jag kunna sova i vilket fall som helst. Jag hatar dem. De surrar hur mkt som helst, så länge lampan är släckt, men tänder man den. Ja, då är dem borta. Helt borta. Hur ??


Måste göra bäddningen nu, ska faktiskt upp imorgon med.


Frisyrsida på nätet någon ? 


// J.

Av Jennie Jönsson - 5 juni 2007 21:36


Svegs Studenter hade bal idag. Lika som i Ljusdal var alla superfina. Bild på Peter och Johanna. Lilltjejen som växte upp med mig och mina syskon, hon som lekte "stor tjej" med min Tove och rymde under ett paraply...kom fram till stora vägen innan pappa Mick kom på dem och den var bums upp på rummet. Haha, så himla roligt.

Vad säger man, tiden går fort eller ?


P och J, ni var superfina !!


Det är helt underbart va fint väder det är ute nu. Så sjukt trist att man är inne på dagarna, men någon måste ju vara det också. Och den någon är jag. Men imorgon är jag ledig och dagen skall tillbringas utomhus med promenad, picknick och aktiviteter.


Var ute på promenad imorse med Anna, när vi kom hem tänkte vi ta en fika ute på ballen. Termometern visade över 40 grader mot väggen där så vi satte oss inne. Kanske lika bra det, tror man får värmeslag ändå. Men jag klagar inte. Det är skönt. Riktigt skönt. Snart så man kan bada faktiskt. 


 Nej nu är det dags att ta tag i bäddningen av sängen och hängningen av tvätten. Har ingen städerska ännu. Synd det, idag hade jag gått över glas för att fått en..men men. En dusch på det och sedan sängen. Skönt.


// J.


Ovido - Quiz & Flashcards